donderdag 20 april 2017

Winterjas...

Een hele tijd geleden ben ik de winterjas van Creachick tegengekomen...
Ik ben daar op slag verliefd op geworden en heb naast alle lopende projecten besloten om me eraan te wagen...
Heb in het verleden pas 1 vest en 1 poncho voor mezelf gehaakt dus zie dit dan ook echt als een uitdaging...
Ik heb gekozen voor de kleur grijs voor het achterpand en de 2 voorpanden...
Voor de mouwen heb ik gekozen voor een creme kleur...
Het rugstukje wat met 2 knopen vast zit wordt ook creme...
Zit nog te twijfelen of ik de kraag later wil voeren maar dat kan ook als de jas klaar is...
Het is wel even wennen haaknaald 4 met dubbele draad is echt een uitdaging...
Het is stug en stijf maar dat maakt hem straks ook mooi en lekker warm...
Onderstaand een foto van toen ik er pas net aan begonnen was...
Ik had net 5 toeren klaar en vond het toen al een prachtige steek...
Nu ben ik inmiddels al een eind gevorderd in het achterpand...
Ben zo benieuwd naar het eindresultaat...
En dan is het nog niet eens zomer...
Dus voor ik hem echt aan kan heb ik gelukkig nog de tijd...
Volgende keer weer meer nieuws...
Wellicht dat ik eens tijd kan maken om foto's te maken van de projecten die ik heb afgerond de afgelopen keer met de knutseldag...

Groetjes,
Heksje Wijsneus



Wintercoat... 


A while ago I came along a coat of  Creachick...
I've fallen in love with it and diceded to crochet this along all of the other projects that still need attention...
In the past I've just made a vest and a poncho so I see this as a challenge...
I've chosen for the color grey for the back and the front parts...
For the sleeves I've chosen for cream color...
I've been hesitating if I need to fill it up with a warm layer in the inside of de coat...
The backpiece also has a toutch of cream with two buttons...
It's getting used to crocheting with crochet hook 4 mm and double wire is a challenge...
It is realy stiff but this makes him later on beautifull and warm...
Below a picture of when I only got about 5 rows...
Now I've crochet along and have a larger part ready see picture below...
 
I'm so currius to the finished project...
And it is still no winter yet...
So before I can wear it I've still got a lot of time...
Next time more news...
Maybe I'll find the time to make some pictures of projects that I've finished on the last craft day...

Greetings, 
Heksje Wijsneus



2 opmerkingen:

  1. Hallo Suzie

    Heel mooie haaksteek,hoe heet die steek??
    En is die gehaakte jas al klaar?
    Zou er graag een foto van zien,ben heel erg benieuwd ernaar.

    gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De haaksteek kan je terug vinden via de website van creachick...
    De jas is nog niet klaar maar wel al een heel eind opgeschoten...
    Zal binnenkort weer eens een update posten...
    Op dit moment is het achterpand af 1 voorpand helemaal af en ben ik al begonnen aan de mouwen...
    Laat snel weer wat van me horen...

    Groetjes,
    Heksje Wijsneus

    BeantwoordenVerwijderen